PENGURUSAN PROGRAM ORIENTASI
GURU SANDARAN TERLATIH SISWAZAH (GSTS)
Bil  |    Perkara  |    Keterangan  |   |
1  |    Bidang  |    Pengurusan dan Pentadbiran  |   |
2  |    Tajuk  |    Dasar KPM, Pekeliling  |   |
3  |    Objektif  |    1.  |    Pendedahan tentang   Dasar/Program/Aktiviti KPM  |   
2.  |    Memberikan maklumbalas tentang   kefahaman dasar KPM  |   ||
3.  |    Pendedahan tentang pekeliling KPM  |   ||
4  |    Masa  |    2pm-4pm 20 OGOS 2010  |   |
5  |    Fasilitator  |    GURU BESAR  |   |
6  |    Bahan  |    Laptop, LCD, Power Point, Buku   Pekeliling.  |   |
7  |    Langkah  |    1.  |    Membaca dan memahami pekeliling,   dasar, program dan aktiviti KPM  |   
2.  |    Penerangan ringkas tentang dasar   dan pekeliling KPM  |   ||
3.  |    Taklimat pengurusan dan   pentadbiran sekolah  |   ||
8  |    Penilaian  |    Sangat Baik  |   |
9  |    Rumusan  |    Pendedahan mengenai pekeliling   yang merangkumi dasar/program/aktiviti KPM dapat memberi kefahaman kepada   guru akan hala tuju dan matlamat KPM, seterusnya bersedia untuk menjalankan tugas   bagi merealisasikannya.  |   |
PENGURUSAN PROGRAM ORIENTASI
GURU SANDARAN TERLATIH SISWAZAH (GSTS)
Bil  |    Perkara  |    Keterangan  |   |
1  |    Bidang  |    Pengurusan dan Pentadbiran  |   |
2  |    Tajuk  |    Pentadbiran, bidang   tugas/jawatankuasa.  |   |
3  |    Objektif  |    1.  |    Penjelasan berkenaan bidang   jawatankuasa yang melibatkan guru besar,guru PK,guru dan staf  |   
2.  |    Pendedahan berkaiatan perancangan   aktiviti yang telah dirancang oleh jawatankuasa yang terbabit.  |   ||
3.  |    |||
4  |    Masa  |    2pm-4pm 23 OGOS 2010  |   |
5  |    Fasilitator  |    PK 1  |   |
6  |    Bahan  |    Laptop, LCD, Power Point, Buku Pentadbiran   Sekolah  |   |
7  |    Langkah  |    1.  |    Taklimat Pengurusan Kurikulum  |   
2.  |    |||
3.  |    -  |   ||
8  |    Penilaian  |    Sangat Baik  |   |
9  |    Rumusan  |    Pendedahan dan makluman dapat   memberikan penjelasan lebih khusus berkaitan bidang tugas dan penglibatan jawatan   dalam jawatankuasa-jawatankuasa di sekolah.  |   |
PENGURUSAN PROGRAM ORIENTASI
GURU SANDARAN TERLATIH SISWAZAH (GSTS)
Bil  |    Perkara  |    Keterangan  |   |
1  |    Bidang  |    Pengurusan dan Pentadbiran Hem  |   |
2  |    Tajuk  |    Hal Ehwal Murid, Disiplin dan   Kebajikan  |   |
3  |    Objektif  |    1.  |    Mendapat maklumat dan penjelasan   yang lebih jelas berkaitan Hal Ehwal Murid dan Pentadbiran  |   
2.  |    Penjelasan berkaitan Disiplin dan   Kebajikan sekolah.  |   ||
3.  |    Pendedahan dan maklumat berkaitan   perancangan aktiviti di sekolah.  |   ||
4  |    Masa  |    2pm-4pm 24 OGOS 2010  |   |
5  |    Fasilitator  |    PK HEM  |   |
6  |    Bahan  |    Laptop, LCD, Power Point, Buku HEM  |   |
7  |    Langkah  |    1.  |    Taklimat Pengurusan Hal Ehwal   Murid  |   
2.  |    |||
3.  |    -  |   ||
8  |    Penilaian  |    Sangat Baik  |   |
9  |    Rumusan  |    Pendedahan dan makluman dapat   memberikan penjelasan lebih khusus berkaitan bidang tugas dan penglibatan   jawatan dalam jawatankuasa-jawatankuasa di sekolah.  |   |
PENGURUSAN PROGRAM ORIENTASI
GURU SANDARAN TERLATIH SISWAZAH (GSTS)
Bil  |    Perkara  |    Keterangan  |   |
1  |    Bidang  |    Pengurusan Kokurikulum  |   |
2  |    Tajuk  |    Kokurikulum  |   |
3  |    Objektif  |    1.  |    Memberi pendedahan tentang   penganjuran program di sekolah  |   
2.  |    Melibatkan guru dengan aktiviti   sekolah  |   ||
3.  |    Mendedahkan guru dengan budaya dan   pelaksanaan program sekolah  |   ||
4  |    Masa  |    2pm-4pm 25 OGOS 2010  |   |
5  |    Fasilitator  |    PK KK  |   |
6  |    Bahan  |    Laptop, LCD, Power Point, Buku KK   JPN, Sekolah  |   |
7  |    Langkah  |    1.  |    Taklimat Pengurusan Kokurikulum  |   
2.  |    |||
3.  |    -  |   ||
8  |    Penilaian  |    Sangat Baik  |   |
9  |    Rumusan  |    Dapat melihat budaya sekolah dalam   menganjurkan dan meraikan sesuatu program.  |   |
PENGURUSAN PROGRAM ORIENTASI
GURU SANDARAN TERLATIH SISWAZAH (GSTS)
Bil  |    Perkara  |    Keterangan  |   |
1  |    Bidang  |    Pengurusan Sekolah, Akademik, Hal   Ehwal Murid  |   |
2  |    Tajuk  |    Perbincangan Refleksi  |   |
3  |    Objektif  |    1.  |    Melibatkan guru baru dengan   aktiviti sekolah  |   
2.  |    Membantu pihak sekolah menangani   permasalah pelajar.  |   ||
3.  |    Membantu pelajar menangani masalah   yang dihadapi  |   ||
4  |    Masa  |    2pm-4pm 26 OGOS 2010  |   |
5  |    Fasilitator  |    GB, PK1, PK HEM dan PK KK  |   |
6  |    Bahan  |    Bahan rujukan dari pada semua   fasilitator  |   |
7  |    Langkah  |    1.  |    Refleksi dan Pelaporan  |   
2.  |    |||
3.  |    -  |   ||
8  |    Penilaian  |    Sangat Baik  |   |
9  |    Rumusan  |    Daripada aktiviti yang dijalankan,   dapat memberi ruang kepada guru mengenali dan mendekati pelajar, disamping   membantu pelajar berhadapan dengan masalahnya.  |   |
Disediakan oleh,  |    Disemak oleh,  |   |
Izrah Bin Jumdail  |    Puan Aren Anyi  |   |
Guru Sandaran Siswazah Terlatih Pendidikan Khas MP Sk Jalan Bintang Miri  |    Penolong Kanan 1 Sk Jalan Bintang Miri.  |   
Disahkan oleh,  |    ||
Tn Hamdan Bin Bakeri  |    ||
Guru Besar Sk Jalan Bintang Miri  |    
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.