PENGURUSAN PROGRAM ORIENTASI
GURU SANDARAN TERLATIH SISWAZAH (GSTS)
Bil | Perkara | Keterangan | |
1 | Bidang | Pengurusan dan Pentadbiran | |
2 | Tajuk | Dasar KPM, Pekeliling | |
3 | Objektif | 1. | Pendedahan tentang Dasar/Program/Aktiviti KPM |
2. | Memberikan maklumbalas tentang kefahaman dasar KPM | ||
3. | Pendedahan tentang pekeliling KPM | ||
4 | Masa | 2pm-4pm 20 OGOS 2010 | |
5 | Fasilitator | GURU BESAR | |
6 | Bahan | Laptop, LCD, Power Point, Buku Pekeliling. | |
7 | Langkah | 1. | Membaca dan memahami pekeliling, dasar, program dan aktiviti KPM |
2. | Penerangan ringkas tentang dasar dan pekeliling KPM | ||
3. | Taklimat pengurusan dan pentadbiran sekolah | ||
8 | Penilaian | Sangat Baik | |
9 | Rumusan | Pendedahan mengenai pekeliling yang merangkumi dasar/program/aktiviti KPM dapat memberi kefahaman kepada guru akan hala tuju dan matlamat KPM, seterusnya bersedia untuk menjalankan tugas bagi merealisasikannya. |
PENGURUSAN PROGRAM ORIENTASI
GURU SANDARAN TERLATIH SISWAZAH (GSTS)
Bil | Perkara | Keterangan | |
1 | Bidang | Pengurusan dan Pentadbiran | |
2 | Tajuk | Pentadbiran, bidang tugas/jawatankuasa. | |
3 | Objektif | 1. | Penjelasan berkenaan bidang jawatankuasa yang melibatkan guru besar,guru PK,guru dan staf |
2. | Pendedahan berkaiatan perancangan aktiviti yang telah dirancang oleh jawatankuasa yang terbabit. | ||
3. | |||
4 | Masa | 2pm-4pm 23 OGOS 2010 | |
5 | Fasilitator | PK 1 | |
6 | Bahan | Laptop, LCD, Power Point, Buku Pentadbiran Sekolah | |
7 | Langkah | 1. | Taklimat Pengurusan Kurikulum |
2. | |||
3. | - | ||
8 | Penilaian | Sangat Baik | |
9 | Rumusan | Pendedahan dan makluman dapat memberikan penjelasan lebih khusus berkaitan bidang tugas dan penglibatan jawatan dalam jawatankuasa-jawatankuasa di sekolah. |
PENGURUSAN PROGRAM ORIENTASI
GURU SANDARAN TERLATIH SISWAZAH (GSTS)
Bil | Perkara | Keterangan | |
1 | Bidang | Pengurusan dan Pentadbiran Hem | |
2 | Tajuk | Hal Ehwal Murid, Disiplin dan Kebajikan | |
3 | Objektif | 1. | Mendapat maklumat dan penjelasan yang lebih jelas berkaitan Hal Ehwal Murid dan Pentadbiran |
2. | Penjelasan berkaitan Disiplin dan Kebajikan sekolah. | ||
3. | Pendedahan dan maklumat berkaitan perancangan aktiviti di sekolah. | ||
4 | Masa | 2pm-4pm 24 OGOS 2010 | |
5 | Fasilitator | PK HEM | |
6 | Bahan | Laptop, LCD, Power Point, Buku HEM | |
7 | Langkah | 1. | Taklimat Pengurusan Hal Ehwal Murid |
2. | |||
3. | - | ||
8 | Penilaian | Sangat Baik | |
9 | Rumusan | Pendedahan dan makluman dapat memberikan penjelasan lebih khusus berkaitan bidang tugas dan penglibatan jawatan dalam jawatankuasa-jawatankuasa di sekolah. |
PENGURUSAN PROGRAM ORIENTASI
GURU SANDARAN TERLATIH SISWAZAH (GSTS)
Bil | Perkara | Keterangan | |
1 | Bidang | Pengurusan Kokurikulum | |
2 | Tajuk | Kokurikulum | |
3 | Objektif | 1. | Memberi pendedahan tentang penganjuran program di sekolah |
2. | Melibatkan guru dengan aktiviti sekolah | ||
3. | Mendedahkan guru dengan budaya dan pelaksanaan program sekolah | ||
4 | Masa | 2pm-4pm 25 OGOS 2010 | |
5 | Fasilitator | PK KK | |
6 | Bahan | Laptop, LCD, Power Point, Buku KK JPN, Sekolah | |
7 | Langkah | 1. | Taklimat Pengurusan Kokurikulum |
2. | |||
3. | - | ||
8 | Penilaian | Sangat Baik | |
9 | Rumusan | Dapat melihat budaya sekolah dalam menganjurkan dan meraikan sesuatu program. |
PENGURUSAN PROGRAM ORIENTASI
GURU SANDARAN TERLATIH SISWAZAH (GSTS)
Bil | Perkara | Keterangan | |
1 | Bidang | Pengurusan Sekolah, Akademik, Hal Ehwal Murid | |
2 | Tajuk | Perbincangan Refleksi | |
3 | Objektif | 1. | Melibatkan guru baru dengan aktiviti sekolah |
2. | Membantu pihak sekolah menangani permasalah pelajar. | ||
3. | Membantu pelajar menangani masalah yang dihadapi | ||
4 | Masa | 2pm-4pm 26 OGOS 2010 | |
5 | Fasilitator | GB, PK1, PK HEM dan PK KK | |
6 | Bahan | Bahan rujukan dari pada semua fasilitator | |
7 | Langkah | 1. | Refleksi dan Pelaporan |
2. | |||
3. | - | ||
8 | Penilaian | Sangat Baik | |
9 | Rumusan | Daripada aktiviti yang dijalankan, dapat memberi ruang kepada guru mengenali dan mendekati pelajar, disamping membantu pelajar berhadapan dengan masalahnya. |
Disediakan oleh, | Disemak oleh, | |
Izrah Bin Jumdail | Puan Aren Anyi | |
Guru Sandaran Siswazah Terlatih Pendidikan Khas MP Sk Jalan Bintang Miri | Penolong Kanan 1 Sk Jalan Bintang Miri. |
Disahkan oleh, | ||
Tn Hamdan Bin Bakeri | ||
Guru Besar Sk Jalan Bintang Miri |
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.