LAPORAN PROGRAM ORIENTASI
GURU SANDARAN TERLATIH SISWAZAH (GSTS)
| Bil | Perkara | | Keterangan | |
| 1 | Tarikh | : | 20 OGOS 2010 | |
| 2 | Masa | : | 2pm-4pm (GURU BESAR) | |
| 3 | Bidang | : | Pengurusan dan Pentadbiran | |
| 4 | Aspek | : | Dasar KPM, Pekeliling | |
| 5 | Objektif | : | 1. | Pendedahan tentang Dasar/Program/Aktiviti KPM |
| 2. | Memberikan maklumbalas tentang kefahaman dasar KPM | |||
| 3. | Pendedahan tentang pekeliling KPM | |||
| 6 | Aktiviti | : | 1. | Membaca dan memahami pekeliling, dasar, program dan aktiviti KPM |
| 2. | Penerangan ringkas tentang dasar dan pekeliling KPM | |||
| 3. | Taklimat pengurusan dan pentadbiran sekolah | |||
| 7 | Penilaian | : | Sangat Baik | |
| 8 | Rumusan | : | Pendedahan mengenai pekeliling yang merangkumi dasar/program/aktiviti KPM dapat memberi kefahaman kepada guru akan hala tuju dan matlamat KPM, seterusnya bersedia untuk menjalankan tugas bagi merealisasikannya. | |
LAPORAN PROGRAM ORIENTASI
GURU SANDARAN TERLATIH SISWAZAH (GSTS)
| Bil | Perkara | | Keterangan | |
| 1 | Tarikh | : | 23 OGOS 2010 | |
| 2 | Masa | : | 2pm-4pm (PK1) | |
| 3 | Bidang | : | Pengurusan dan pentadbiran | |
| 4 | Aspek | : | Pentadbiran, bidang tugas/jawatankuasa. | |
| 5 | Objektif | : | 1. | Penjelasan berkenaan bidang jawatankuasa yang melibatkan guru besar,guru PK,guru dan staf |
| 2. | Pendedahan berkaiatan perancangan aktiviti yang telah dirancang oleh jawatankuasa yang terbabit. | |||
| 3. | | |||
| 6 | Aktiviti | : | 1. | Taklimat Pengurusan Kurikulum |
| 2. | | |||
| 3. | - | |||
| 7 | Penilaian | : | Sangat Baik | |
| 8 | Rumusan | : | Pendedahan dan makluman dapat memberikan penjelasan lebih khusus berkaitan bidang tugas dan penglibatan jawatan dalam jawatankuasa-jawatankuasa di sekolah. | |
LAPORAN PROGRAM ORIENTASI
GURU SANDARAN TERLATIH SISWAZAH (GSTS)
| Bil | Perkara | | Keterangan | |
| 1 | Tarikh | : | 24 ogos 2010 | |
| 2 | Masa | : | 2pm-4pm (PK HEM) | |
| 3 | Bidang | : | Pengurusan dan pentadbiran HEM | |
| 4 | Aspek | : | Hal Ehwal Murid, Disiplin dan Kebajikan | |
| 5 | Objektif | : | 1. | Mendapat maklumat dan penjelasan yang lebih jelas berkaitan Hal Ehwal Murid dan Pentadbiran |
| 2. | Penjelasan berkaitan Disiplin dan Kebajikan sekolah. | |||
| 3. | Pendedahan dan maklumat berkaitan perancangan aktiviti di sekolah. | |||
| 6 | Aktiviti | : | 1. | Taklimat Pengurusan Hal Ehwal Murid |
| 2. | | |||
| 3. | - | |||
| 7 | Penilaian | : | Sangat baik | |
| 8 | Rumusan | : | Pendedahan dan makluman dapat memberikan penjelasan lebih khusus berkaitan bidang tugas dan penglibatan jawatan dalam jawatankuasa-jawatankuasa di sekolah. | |
LAPORAN PROGRAM ORIENTASI
GURU SANDARAN TERLATIH SISWAZAH (GSTS)
| Bil | Perkara | | Keterangan | |
| 1 | Tarikh | : | 25 ogos 2010 | |
| 2 | Masa | : | 2pm-4pm (PK KK) | |
| 3 | Bidang | : | Pengurusan Kokurikulum | |
| 4 | Aspek | : | Kokurikulum | |
| 5 | Objektif | : | 1. | Memberi pendedahan tentang penganjuran program di sekolah |
| 2. | Melibatkan guru dengan aktiviti sekolah | |||
| 3. | Mendedahkan guru dengan budaya dan pelaksanaan program sekolah | |||
| 6 | Aktiviti | : | 1. | Taklimat Pengurusan Kokurikulum |
| 2. | - | |||
| 3. | - | |||
| 7 | Penilaian | : | Sangat Baik | |
| 8 | Rumusan | : | Dapat melihat budaya sekolah dalam menganjurkan dan meraikan sesuatu program. | |
LAPORAN PROGRAM ORIENTASI
GURU SANDARAN TERLATIH SISWAZAH (GSTS)
| Bil | Perkara | | Keterangan | |||||
| 1 | Tarikh | : | 26 OGOS 2010 | |||||
| 2 | Masa | : | 2pm-4pm (GURU BARU) | |||||
| 3 | Bidang | : | Pengurusan Sekolah, Akademik, Hal Ehwal Murid | |||||
| 4 | Aspek | : | Perbincangan Refleksi | |||||
| 5 | Objektif | : | 1. | Melibatkan guru baru dengan aktiviti sekolah | ||||
| 2. | Membantu pihak sekolah menangani permasalah pelajar. | |||||||
| 3. | Membantu pelajar menangani masalah yang dihadapi | |||||||
| 6 | Aktiviti | : | 1. | Refleksi dan Pelaporan | ||||
| 2. | | |||||||
| 3. | | |||||||
| 7 | Penilaian | : | Sangat Baik | |||||
| 8 | Rumusan | : | Daripada aktiviti yang dijalankan, dapat memberi ruang kepada guru mengenali dan mendekati pelajar, disamping membantu pelajar berhadapan dengan masalahnya. | |||||
| Disediakan oleh, | | Disemak oleh, | ||||||
| | | | ||||||
| Izrah Bin Jumdail | | Puan Aren Anyi | ||||||
| Guru Sandaran Siswazah Terlatih Pendidikan Khas MP Sk Jalan Bintang Miri | | Penolong Kanan 1 Sk Jalan Bintang Miri. | ||||||
| | Disahkan oleh, | |
| | | |
| | Tn Hamdan Bin Bakeri | |
| | Guru Besar Sk Jalan Bintang Miri | |
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.